Monday, December 13, 2010

Indahnya perbezaan

Malam ni sepi sikit. Orang arab tak ramai yang keluar rumah. Selepas mayang isyak, aku terus ke kedai haradhomaut. Haradhomaut tu kedai makan yer, tak de kena mengena ngan maut. Tempat tu bdk mesia selalu lepak makan. Yang akwat pun, hehe, ada gak beli makanan kat situ. Sedap la katakan. Lelaki kot yg masak. Tu belum orang jawa[ulya n hanif] lagi masak. Kena penangan sekali, mesti nak lagi.

Lepas aku makan, aku lepak2 dulu, jarang boleh nampak jalan jami3ah ni lenggang ngan orang arab. Sambil2 tu, aku singgah la kedai tmpt jalan. Beli sarung tangan n mafla. Alhamdulillah dapat kurangkan 2 jd dari harga sbnr.

Lepas tu, aku tifon kebah, jiran atas umah aku. minta tolong dia tulis balik surat. Aku ada surat dalam bentuk softcopy, surat dalam bhs arab la, orang arab yang tulis. Aku tak phm, almaklumla, tulisan arab yg besa mcm tulisan 'doktor', kena cari 'doktor' gak nak minta baca. Hehe. Pendek kan cerita, beliau bersama teman serumahnya, berusaha tuk memahami tulisan 'doktor' arab tu. Tp depa dapat selesaikan gak. syukran la.

nak kata kat sini. Ada benda yg kita tak leh buat, tapi orang len boleh buat. Orang len jadi pelengkap. Indahkan.. tu ja, jari dah beku, tak leh nak tapi dah...... ;]


tu ja ~sekadar perkongsian..

No comments:

Post a Comment